Quote? Not Quote?

"It's love. Yes all we're looking for is love from someone else."
-Emma Stone, La La Land

Today in History

Selamat Pagi, Siang, Petang, Malam!

Saya namanya Ramadhan Putera Djaffri. Sekarang bekerja di Samuel Aset Manajemen. Sebelumnya berkuliah di Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia, menempuh pendidikan IPS di SMA Labschool Kebayoran, pulang-pergi naik sepeda saat bersekolah di SMP Al-Azhar 8 Kemang Pratama, seorang anak jemputan saat belajar di SD Bani Saleh 1, dan pernah dihajar rantai sepeda motor saat menghabiskan masa balita di TK Mini Pak Kasur.

Segala tulisan di Volgorian Cabalsette ini seharusnya sih hasil kreasi saya, kecuali yang saya sebutkan sumber lainnya. Karena itu saya harap Anda juga bisa menghormati dan selalu meminta izin atau setidaknya memberi saya kredit tiap kali mengutip. Ayo hindari plagiarisme sejak mula!

Soal sejarahnya sendiri, yang bisa saya ingat ada tiga semboyan Volgorian Cabalsette hingga kini. Pertama adalah "The Safest Place On Earth" yang sekarang jadi milik Volgorian Nopales. Kedua adalah "Berpikir Subjektif Tidak Membantu", yang kemudian berevolusi menjadi "Pemikiran, Ucapan, Tindakan" karena menurut saya tanpa aksi tidak ada realisasi.

Pun setelah sekian lama menggunakan semboyan ketiga, nampaknya saya harus kembali kepada semboyan kedua, karena lebih orisinil dan lebih saya. Terlebih lagi setelah semboyan itu sempat disebut-sebut kembali oleh rekan seperti Mirza dan Aditya.

Lainnya, saya akan sangat bahagia jika Anda memberi donasi uang kepada saya. Tidak bersedia? Kalau sekadar kesan, pesan, komentar, keluhan, cacian, dan makian mau kan? Tidak perlu banyak, saya hanya ingin tahu apakah memang ada yang membaca.

Terima kasih telah berkunjung. Nikmati dunia saya!

Monday, February 2, 2009

Bold and Italic Episode 7x - A Beautiful Mess

Ternyata cerita-cerita ini hanya berakhir pada hitungan ketujuh saja. No more stories about Italic, since I'm not a kind of guy who disturbs someone relationship. Untuk permulaan, saya ingin mengucapkan selamat berbahagia.

Saya sudah memprediksikan hal ini seminggu sebelumnya. Sebuah hal yang sangat menguntungkan yang membuat saya tidak menganga lebih besar ketika mendengar kabarnya. Ketika kita sudah memprediksikan hal semacam ini dari jauh hari, kita tidak akan memikirkan lagi apa hasilnya. Kita hanya ingin semuanya berlalu secepatnya. Dan sepertinya Tuhan masih sayang kepada saya dan mempercepat semuanya, thanks God.

Ketika pertama membaca kalimat is now in a relationship perut saya seketika serasa ditonjok oleh belalai gajah. Berlanjut menjadi rasa mual, mulas, dan segala macam hal lainnya yang bisa melanda perut manusia. Di saat seperti itu, musik adalah obat yang paling berkhasiat yang pernah ada di muka bumi. Saya selalu percaya sebuah musik yang bagus dapat mengubah suasana hati makhluk hidup. Maka berangkat dari keyakinan itu saya tanpa banyak selingan memutar apa yang sudah saya dengarkan semenjak minggu lalu, saat saya memprediksikan apa yang akan terjadi hari ini. Thanks God it's Jason Mraz.

Scroll it, find it. Jason Mraz. We Sing, We Dance, We Steal Things. Scroll it, find it.


Details In The Fabric feat. James Morrison

Calm down 
Deep breaths 
And get yourself dressed instead 
Of running around 
And pulling all your threads and 
Breaking yourself up 

If it's a broken part, replace it 
But, if it's a broken arm then brace it 
If it's a broken heart then face it 

And hold your own 
Know your name 
And go your own way 
Hold your own 
Know your own name 
And go your own way 

And everything will be fine 

Hang on 
Help is on the way 
Stay strong 
I'm doing everything 

Hold your own 
Know your name 
And go your own way 
Hold your own 
Know your name 
And go your own way 

And everything, everything will be fine 
Everything 

Are the details in the fabric 
Are the things that make you panic 
Are your thoughts results of static cling? 

Are the things that make you blow 
Hell, no reason, go on and scream 
If you're shocked it's just the fault 
Of faulty manufacturing. 

Everything will be fine 
Everything in no time at all 
Everything 

Hold your own 
Know your name 
Go your own way 

Are the details in the fabric (Hold your own) 
Are the things that make you panic (Know your name) 
Are your thoughts results of static cling? (Go your own way) 

Are the details in the fabric (Hold your own) 
Are the things that make you panic (Know your name) 
Is it Mother Nature's sewing machine? (Go your own way) 

Are the things that make you blow (Hold your own) 
Hell no reason go on and scream (Know your name) 
If you’re shocked it's just the fault (Go your own way) 
Of faulty manufacturing 

Everything will be fine 
Everything in no time at all 
Hearts will hold


Coyotes? Skip. Only Human? Skip. The Dynamo of Volition? Skip.


If It Kills Me

Hello, tell me you know 
Yeah, you figured me out 
Something gave it away 
And it would be such a beautiful moment 
To see the look on your face 
To know that I know that you know now 

And baby that’s a case of my wishful thinking 
You know nothing 
Cause you and I 
Why, we go carrying on for hours on end 
We get along much better 
Than you and your boyfriend 

Well all I really wanna do is love you 
A kind much closer than friends use 
But I still can’t say it after all we’ve been through 
And all I really want from you is to feel me 
As the feeling inside keeps building 
And I will find a way to you if it kills me 
If it kills me 

Well how long, can I go on like this, 
Wishing to kiss you, 
Before I rightly explode? 
This double life I lead isn’t healthy for me 
In fact it makes me nervous 
If I get caught I could be risking it all 

Baby there’s a lot that I miss 
In case I’m wrong 

Well all I really wanna do is love you 
A kind much closer than friends use 
But I still can’t say it after all we’ve been through 
And all I really want from you is to feel me 
As the feeling inside keeps building 
And I will find a way to you if it kills me 
If it kills me 

If I should be so bold 
I’d ask you to hold my heart in your hand 
Tell you from the start how I’ve longed to be your man 
But I never said a word 
I guess I’m gonna miss my chance again 

All I really wanna do is love you 
A kind much closer than friends use 
But I still can’t say it after all we’ve been through 
And all I really want from you is to feel me 
As the feeling inside keeps building 
And I will find a way to you if it kills me 
If it kills me 
If it kills me 
I think it might kill me 

And all I really want from you is to feel me 
It’s a feeling inside that keeps building 
And I will find a way to you if it kills me 
If it kills me 
If it kills me 
It might kill me


Lagu berikutnya, A Beautiful Mess bukanlah termasuk lagu yang sering saya dengar. Dan ketika saya mendengarnya pun pasti saya tidak meresapi lagu tersebut. Namun semenjak hari ini, A Beautiful Mess adalah sebuah lagu yang akan terus saya ingat, lagu yang setara dengan lagu-lagu The Beatles kedahsyatannya. Sekarang setiap saya mendengarnya, hati saya menangis. Bukan, bukan mata saya yang meneteskan air, tapi hati. Because boys don't cry.


A Beautiful Mess

You've got the best of both worlds
You're the kind of girl who can take down a man, 
And lift him back up again
You are strong but you're needy, 
Humble but you're greedy
And based on your body language, 
And shoddy cursive I've been reading
Your style is quite selective, 
Though your mind is rather reckless
Well I guess it just suggests
That this is just what happiness is

And what a beautiful mess this is
It's like picking up trash in dresses

Well it kind of hurts when the kind of words you write
Kind of turn themselves into knives
And don't mind my nerve you could call it fiction
But I like being submerged in your contradictions dear
'Cause here we are, here we are

Although you were biased I love your advice
Your comebacks they're quick
And probably have to do with your insecurities
There's no shame in being crazy, 
Depending on how you take these
Words I'm paraphrasing this relationship we're staging

And what a beautiful mess this is
It's like picking up trash in dresses

Well it kind of hurts when the kind of words you say
Kind of turn themselves into blades
And kind and courteous is a life I've heard
But it's nice to say that we played in the dirt oh dear
Cause here we are, Here we are
Here we are [x7]
We're still here
What a beautiful mess this is
It's like taking a guess when the only answer is yes

Through timeless words, and priceless pictures
We'll fly like birds, out of this earth
And times they turn, and hearts disfigure
But that's no concern when we're wounded together
And we tore our dresses, and stained our shirts
But it's nice today, oh the wait was so worth it.


Every inch of "A Beautiful Mess" is in bold, because every single words is a masterpiece. Every notes is a blessing. And every parts of my body is shaking through the song. Bravo, Jason Mraz!




Cheers, mate.

3 comments:

Acchan said...

huaaaa terharu aku kaaaak :'(

Andra said...

I loooooove thi song!

And all I really want from you is to feel me
As the feeling inside keeps building
And I will find a way to you if it kills me
If it kills me

..is... so... me. :'(

dijelennon said...

OH YEAH! thanks chan.

gue doain lo cepat mendapatkan pasangan deh ndra.siapapun itu.

 
Creative Commons License
Volgorian Cabalsette by Ramadhan Putera Djaffri is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.